Sidor

21 januari 2012

Några bilder från Formex


I torsdags var jag på den gigantiska fackmässan Formex. 
Här visas vårens och sommarens trender
inom inredning och jag kunde lätt konstatera
att det var väldigt mycket shabby chic - fortfarande.


Ibland uppblandat med lite ruffare industriellt, tackolov.


Men det är mycket vitt, mycket avskavt, mycket danskt ...


Danska Falby, en ganska ny firma
som tycks vilja surfa på Greengates framgångsvåg.


Mycket rutigt och prickigt, inte lika mycket randigt.



Och tackolov en del blått som snabbt fångade mitt öga.


Sötsaker i fina förpackningar.


Ett litet familjeföretag utanför Sundsvall kokar god kola.
Den unge sonen berättade stolt om företaget.


En av de godaste sylter jag vet,
vildhallonsylten på bilden.


Nog är det synd med färg i honungen,
det ser verkligen inte gott ut.
Men saffranshonungen var faktiskt det.


Det var väldigt skönt att komma till en monter med traditionellt
rött-vitt-blått.
En klassisk färgkombination som aldrig går ur tiden!


Och roligt var det att prata med glada Annika
Hennes keramik gillar jag! 
Hon berättade att ljusstaken var en storsäljare till jul
och fortsätter att vara det!


Men största glädjen kom när vi precis gett upp
och skulle stappla hemåt.
Äntligen en muminmonter!
Här lade jag en ("liten") order ...

6 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Hade önskat mig en muminmugg i juklapp men fick massa annat smått och gott så...

Erik Semlan sa...

Oj oj. Mycket vackert, många saker som jag gärna skulle ha. :-)
Kul att se dina bilder från Formex.
Färgad honung hoppas jag inte blir någon hit. ;-)
Lustigt hur en del saker verkar komma tillbaka.
Men somt är helt nytt, kul.

Nette Cecilia sa...

Kul att se vad du sett ,önskar att jag skulle orka komma mig iväg dit någon fler gång ,kram Nette

Gudrun sa...

Kul att komma dit. :)
Har aldrig varit där själv.

Önskar dig en fin helg.

Cari sa...

Varför förgade de honungen? Eller var den blandad med blåbär, hallon osv?

Anni sa...

@Cari; grundhonungen ser väldigt vit ut tycker jag, så det är ju möjligt att den blev osmaklig i färgen när de tillsatta bär(saft) och annat. Men inte sjutton tycker jag att det ser smakligare ut i blått och rosa ...