Sidor

13 februari 2012

Blue Monday


A treasure in my garden.
En skatt i min trädgård.



A sight seldom seen.
En sällan skådad syn.



A visit from the rare Ice bird.
Ett besök av den sällsynta isfågeln.



A nest in the snow.
Ett bo i snön.



The eggs lie naked.
Äggen ligger nakna.



Unprotected in the winter cold.
Oskyddade i vinterkylan.
 


When spring comes, the eggs will hatch
and small ice birds will fly in my garden.
När våren kommer kläcks äggen
och små isfåglar flyger i min trädgård.

23 kommentarer:

SmilingSally sa...

What a poetic post!

Happy Blue Monday, Anni.

4U2 sa...

Vackert skrivet och vackra bilder!

LV sa...

A very nice blue egg presentation. You can look forward to seeing what the eggs will bring.

black eyed susans kitchen sa...

This is so whimsical and funny, yet beautiful...lovely post!!

Anonym sa...

Så vackert! Väntar med spänning på att se de kläckta småfåglarna...
anna

Anne-Lie sa...

Ja du men hoppas isfåglarna sprider värme och inte kyla i din trädgård!

Anonym sa...

Ja blått är ju flott,,hade de varit bruna kunde man ju tro något annat..
Hoppas det gick bra med pojken din
Mia

Gunilla, S*Deltas sa...

Hej, jag gillar din blogg väldigt mycket och vill gärna ge dig en award. Det finns mer info här; http://deltassibiriskakatter.blogg.se/2012/february/en-till-award.html ♥

Pie sa...

Beautiful pics!

My Blue Monday.

Unknown sa...

Fantastiskt fin färg som du har fått fram.

Gudrun sa...

Så fint, de fåglarna vill jag se. ;)

Ha det gott,
kram

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Vackert!
Kul att du tittade in hos mig och lämnade en söt kommentar.

Gardiner i Australien ska 1. skydda mot solen och helst vara fördragna jämt och helst ha gummerad bakgrund så att minsta möjliga sol kommer in, och 2. skydda mot insyn.

Själv tycker jag att det är ett konstigt synsätt (svensk som man är med 'dagens-ljus-tänkande'), men har man gardinerna öppna jämt på den soligaste sidan bleks allt...

Mina klarröda julgardiner i sovrummet har blivit rosaflammiga och på gränsen till vita på vissa ställen för där har vi tokigt nog inga persienner + morgonsol ;)

Kram från Australien♥

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

... ps. glömde säga att rankan inte är broderad. Det är ett tryckt mönster :) Gardinerna kommer från IKEA - det gör båda två faktiskt :)

Tjingeling!

Kim, USA sa...

Oh my gush that is beautiful!

Canada

RobinfromCA sa...

Very poetic and very pretty!
Great Blue Monday post!
Robin

Lisbet sa...

Det blir vackra fåglar av så vackra ägg.

En kram på alla hjärtans dag!

Leena sa...

Vackert och poetiskt! Skulle också gärna ha några isfåglar i min trädgård.

Susie på Stjärnarve... sa...

UNDERBART INLÄGG!

bokhyllan sa...

Tiitade lääänge på bilderna. Jag tycker om dem, alla.
Kram

Ninja sa...

Fantasifullt....

Jessica sa...

beautiful blue egg nest, so poetic too :-) Visiting late from Blue Monday, hope that you can return the visit too.

http://www.kandhistools.com/my-blue-septic-tank-treatment/

Anjas Hill sa...

Vackert!
/Anja

Hällan Visningsträdgård/Ulrika sa...

Åååå så vackert och inspirerande! Gjorde isägg med dagbarnen en gång men utan färg. Blir då extra fint i blått så nu måste jag överraska dem med blå isägg.
Tack och ha det fint!