Sidor

24 februari 2012

EFIT - prinsessfredagen



07.00
Fixar frukost till Lilleman.
Äppelmusten är nästan slut,
jag tar ut bagen ur boxen och häller upp ett glas.



08.00
Äldste sonen och jag kikar igenom smygtitten
på morgondagens bidrag till Melodifestivalen.
Vi tycker ganska lika, men han tippar en låt på högre plats än jag gör.



09.00
Dags att dammsuga!
Lilla Molly ruggar och sprider sina små fjädrar över halva matsalen.



10.00
Har tömt glasugnen på alster.
Nu ska här putsas och slipas.
Rengöras och funderas.



11.00
Passar på att reparera mitt stackars pepparkakshus i glas.
Det har minst sagt gått upp i sömmarna.



12.00
Så kom den då; namnchocken!
Det måste ha varit höga odds på det tilltalsnamnet!



13.00
Kikar efter vårtecken när jag hackar is på grusgången.
Vintergäcken blommar, snöklockorna har knopp.
Mina snödroppar har jag planterat på ett lite kallt ställe, så de kommer senare.
Tänkte nog inte riktigt där tror jag.



14.00
Lilleman har sportlov!
På söndag åker han till fjällen med delar av familjen.
Igår fick vi veta att klasskompisen ska till samma ställe!



15.00
Köper biobiljetter till maken och två söner.
(Star Wars i 3D)
Det gäller ju att ha koll på när presentkorten går ut!
Ett av dem, på 40:- hade jag tydligen missat,
men det beror främst på att det inte kan användas på nätet
utan bara direkt på plats.
Just nu vet jag inte när jag var på bio senast ...



16.00
Hjälper våren genom att hacka i den mjuka isen.
Undrar om den är helt borta imorgon?
Isen alltså, inte våren.


17.00
Har hämtat upp sommarmuggarna och ställt ner vintermuggarna.
Kan ju alltid skylla på årstidsväxlingarna när jag köper mina muminmuggar.
Eller på att alla fyra barnen ska få en hög när de flyttar hemifrån ...



18.00
Nej, det är inte godis, det är glas.
Jag är i ateljén och fixar.
Glasugnen fylls på nytt.



19.00
Hoppsan, det blev visst lite oskarpt!
Lilleman ska på disco, han har haft nedräkning i två veckor.
Temat är Romance ...



20.00
Vi passar på att mumsa vit chokladtårta
när Lilleman, som inte gillar choklad, inte är hemma.
Riktigt god, trots att den var färdigköpt!



21.00
Jo, vi passar på att se film också.
Vilken lyx att kunna börja riktigt tidigt
och se en lång film.
Nyckeln till frihet.
Med underbare Morgan Freeman!



22.00
Filmen är slut, discot likaså.
Maken hämtar Lilleman, dottern broderar, jag dukar undan.



23.00
Den här bilden har jag inte tagit riktigt än.
Men nästan.
God natt och tack för idag!

13 kommentarer:

Cari sa...

Tycker inte om prinsessans tilltalsnamn. Och Mary! Brittiskt så det förslår.

Anne-Lie sa...

Tänk att våren är såpass nära antågande! Gillar vintergäcken!

Barbro sa...

Så spännande med glasugnen. Det verkar mycket intressant.

Att se blommor redan nu?1 Det är ju exotiskt för mig. Vi har en meter snö överallt och ingen plusgrad än på flera veckor är det att vänta. Men det är en härlig tid att vänta.

och Estelle, tycker jag är fint.

Joakim sa...

Ah festivalen undviker jag nog :)

Kattis sa...

Här har vi knappt haft varken snö eller is i år, och det lilla vi hade, det tog blåsten i veckan hand om att ta bort. (De sista åren har vi hackat med spett i april!)

Kul att få följa din dag!

Ann sa...

MMMMMMMorgan Freeman, underbar och den filmen är suverän!

Micke sa...

Blommor kan man ju bara drömma om här.. tur jag sett lite du efter 2 veckor i Egypten :)

Det ser så läckert ut med glaset och pepparkakshus i glas var ju helfränt!

Lisbet sa...

Det tog en stund innan jag förstod. Tyckte att du kommenterade så fint med "all over the place" :) Insåg senare varifrån du fått det!

Härligt inlägg med fina bilder igen en gång!
ha en fin dag!

bokhyllan sa...

Gillar dina timme-för-timme inlägg.
Det var inte så länge sedan jag såg "Nyckel till frihet" en toppenfilm.
Bilden med de söta små gula blommorna är underbar!
Glad lördag, kära du.

Cari sa...

Tar du redan fram sommarmuggarna? Här hemma tar jag bort vintermuggarna och tar fram några som är lite ljusare, lite mer vår. Men sommarmuggarna får vänta tills det är varmt.
Ha en skön helg.

sinneskatten sa...

Jag har gått tillbaka till det gamla gränssnittet nu så nu får jag hoppas att det är löst!

Annika sa...

Kikar in på din EFIT, vad coolt med ett pepparkakshus i glas, hoppas det blev fint efter renoveringen

Calle Gunnarsson "Matvraket" sa...

Nyckeln till frihet är det snart dags att se om!