Sidor

19 februari 2012

Vem är det som läser?

Ja, det är en fråga som många av oss bloggare ställer.
Vem är det som läser min blogg?
Man kanske ser hur räknaren tickar, men inga kommentarer skrivs.
Konstigt?

Näe, inte alls.

Det finns läsare, följare och tittare.
Jag kan se hur många av de som kommer in på min blogg har googlat på ett ord eller en bild.
Eller kanske klickat på "nästa blogg" uppe i blå listen.
En del tittar runt en stund, andra försvinner snabbt igen.
Får väl hoppas att de inte tog bilden med sig.
Tittarna kan knappast kallas läsare.

Så plötsligt skriver en helt okänd person en kommentar och kontakt uppstår.
Ibland även tycke.
Det är häftigt!

Häromdagen fick jag en sådan där oväntad kommentar.
Och inte bara det:
Jag fick en award!


Gunilla Deltas sibiriska katter har hittat min blogg och gett mig awarden tillsammans med en fin kommentar!

Nu vill jag såklart ge den vidare till några fina bloggar:

Först ger jag den till Hedwig Veckans Hus, för nätets bästa och mest krävande utmaning. En utmaning som ger många träffar för alla husintresserade som googlar, mitt inlägg om röda hus har flest googlesökningar av alla mina blogginlägg.

Hexan med Pockethexorna får nummer två, för hennes kamp mot smärtorna och fantastiska insats i litteraturvärlden. Idén att skänka bort lästa pocketböcker är genialisk. Och som grädde på moset har bloggandet öppnat en helt ny värld för Hexan!

Och den tredje går till en för mig ny bekantskap i bloggvärlden; anna med egna bilder ... andras ord. En poetisk och sinnlig blogg med vackra bilder till, just det, andras ord! Som en stunds vila ute i cyberrymden.

Tack för att ni finns där ute!

2 kommentarer:

Gudrun sa...

Tack själv för att Du finns där. :)
Kram

Anonym sa...

Men jag blir ju alldeles stum! Att någon tänker på mig och min lilla blogg i såna här sammanhang. Tusen tack! Jag ska ta hand om awarden väl. "vila i cyberrymden" så vackert och så insiktsfullt, för det är en slags vila för mig också,ett sätt att varva ner, med min blogg. Så tack för att du finns! Och såg mig!
anna