Sidor

17 februari 2012

Tema fredag - skapande

Före ugn

Efter ugn

Före ugn

Efter ugn
Idag väljer jag att inte visa min egen glaskonst utan alster som kursdeltagare har gjort på mina prova-på-kurser i fusingteknik. Ni kan säkert ana hur förvånade de är när de får se resultatet - de lämnar ifrån sig små högar av glas och får ut vackra smycken!
Ps, den nya ordverifieringen i Blogspot är ett otyg, tycker jag. Kan ni inte ta bort den, ni som har den? Blogspot har en väl fungerande kommentarskontroll ändå, tycker jag som aldrig haft problem med spam! Alternativt kan ni införa egen kommentarskontroll, det går ju också bra! Ds

21 kommentarer:

Nica sa...

Så fint <3

Skaparglädje sa...

Så mycket fint!

bokhyllan sa...

Tänk att glasbitar kan bli så vackert av värme!

Leena sa...

Vackra! Den andra från höger i översta raden i andra bilden (lång förklaring!) skimrar i underbara färger!

Linnéa sa...

Så vackert det blev. Verkar jätteroligt, något att tänka på som möjlig kvällskurs kanske. Tänk att hettan kan göra så mycket!

Leena sa...

Du har nog rätt om min "buskpion". Vi har alltid trott att det är det eftersom den som gav fröna kallade den så. Men den försvinner på vintern, är alltså en perenn. Jag tänkte att när den väl blir större så blir den förvedad. Där ser man! Men jag tycker ändå att den är fin, men då vet jag att den inte kommer bli större än vad den är. Tack!

Janicke sa...

Wow! Jag tänkte just brista ut i superlativer över dina smycken - och så är de kursarnas!
Gissa om jag längtar ...

Nett sa...

Så tjusigt, känner en tjej som håller på med sådant och det blir ju så vackert :)

Gerda-Thyra sa...

Verkar så kul det här med glas, har aldrig gjort det bortsett från att jag ibland har lagt till lite färgade glasskärvor i glasyrbränningen av min keramik... och det kan bli väldigt fina dekorationer som bränner fast i glasyren och keramiken!

ormbunke sa...

Tack för din fina undervisning i glaskonsten. Jag tror dina kursare blir supernöjda. Ha de gott i helgen. Anita

SigridfraEnget sa...

Riktig konst!

Lena sa...

Jättevackra saker!

Cecilia Artista sa...

Glas är ett underbart material att arbeta med!

Ugnen som jag har i Sverige är 90 cm lång, bredd 60 cm tror jag. I Spanien har jag en ugn som är ca 50 x 40 cm.

Bitten sa...

Vad häftigt, och säkert jättekul!

Monica o Jacob sa...

Hihi det där ser roligt ut undrar om jag har någon konstnärlig ådra.
Tyvärr tog någons katt(jävel) dom innan dom blev flygfärdiga.
Ha en skön helg;-)

Pysselfarmor sa...

Så vackert! ja men jisses det har jag ju också gjort! Skojigt!

Har ingen aning om något löv är i glas, men det kanske finns.
Man fick göra i vilket material man ville men lövet är ju stort 80x55 cm och det kanske blir för tungt då...max 10 kg får det väga.

Anonym sa...

Häftigt..
Mia

llhertz sa...

Intressant sätt att jobba med glas, resultatet blir riktigt riktigt läckert. Kul att du visar något som jag aldrig varit i närheten av.

Kerstins foto sa...

Som trolleri nästan, jag förstår att de blir förvånade när de ser resultatet.
Passar fint till temat. :)

Anonym sa...

Så förunderligt att de där glasbitarna kan bli något så vackert. Angående ordkontroller så är jag trött på dem också.

Jah Hollis sa...

Jag det blev väldigt fina skapelse där inne i ugnen.
Beträffande den här nya ordverifieringen som blogger tycks gått över till instämmer jag fullständigt. Den är verdervärdig, oerhört svårt att se vad man ska skriva och tidsödande att hålla på och fylla i. Jag instämmer i uppmaningen att skippa detta påfund.