Sidor

19 februari 2012

Fototriss - upprepningar




Detaljer från en av mina favoriter på årets Vårsalong på Liljevalchs konsthall:
Tigerhav av Martin Johansson.
Akryl på duk.
Helheten var magisk!
Ps, den nya ordverifieringen i Blogspot är ett otyg, tycker jag. Kan ni inte ta bort den, ni som har den? Blogspot har en väl fungerande kommentarskontroll ändå, tycker jag som aldrig haft problem med spam! Alternativt kan ni införa egen kommentarskontroll, det går ju också bra (idag är det flera av er som har båda delar - lite kaka på kaka)!
Så här kan en irriterande ordverifiering se ut: 

50 kommentarer:

Britten sa...

Fin triss :)

Eva Trillian sa...

Oh, det måste ha varit en upplevelse att se den i första hand! Dina foton gör sig elegant till veckans tema :-)
Och kommentarskontrollen ÄR värdelös *suckar*

Sinna sa...

Oj så otroligt snyggt!! Bra tolkning och mycket vackert
Sinna

Ingalill sa...

Jätte vackert :)

madelein - mamma till sex sa...

Vad coolt! Annorlunda och rolig tolkning!

ormbunke sa...

Fantastiska bilder i olika nyanser.
Om jag skall va ärlig såg jag inte tigrarna med första blicken.Bra tolkat. Anita

Linnéa sa...

Va fint! Störtmysig acryl. Måste gå dit. Tyvärr är söndagar ingen bra! Det blev ju fint som tema på trissen också!

Cari sa...

Och guidens berättelse om bilden: att konstnären såg tigrarna i solglittret i havet då han var ute och seglade.
Inser hur många olika sätt det finns att få inspiration.
(Inser också att min man ljög då han sa till mig att det var förbjudet att fotografera på Vårsalongen.)

Cecilia Artista sa...

Jag trodde att det var du som varit kreativ! Men tack för att vi får se dessa härliga bilder! De passar ju perfekt idag.

Jag håller med dig angående ordverifieringen. Den är verkligen hopplös. Den finns ju hos många som har Worldpress men nu också hos Blogspot. Bort med den!

Anonym sa...

Vad är det för ordverifering du pratat om ? Snygg tavla
Mia

Christina sa...

Underbara bilder! Har ett vykort med zebror som är på samma vis tigrarna. Fiffigt! Tack för kommentar hos mig och hoppas du får en skön söndag.

cat sa...

Jätteläckra bilder!

Janicke sa...

Wow vilken bild!! Den hade jag inte blivit arg på.
Och så klockrent för temat.

Erikaj sa...

Tack för att du tittade in! Haha ja, hade varit tråkigt med en enda! :P
Härlig triss! :)

BP sa...

Förstår helt och hållet att det var din favo. Tavlorna är magiska och perfekt till dagen triss också!
Ordverifieringen gör mig vansinnig. Har märkt att många som har den inte ens vet att dom har verifieringen, man kommenterar ju inte så ofta hos sig själv om man säger så.

Tortor sa...

Dina bilder innehåller så mycket "kultur" av olika slag. Tänker inte bara på tigrarna i veckans tema utan också på dina andra bilder i stort.
Jättefint ävensom din triss idag!!!

Charlotte/Kreativamamman sa...

Fin triss! Helt på din linje om ordverifieringen, det blir nästan krävande att kommentera när det blir så mkt att fylla i...lite synd tycker jag.
Vilka underbara ekorrbilden du har i kanten på bloggen! Så fina!

Leena sa...

Så vackert! Trodde först att det var ett tyg som du hade hittat någonstans, skulle ju göra sig som sådant också.

Och jag tycker likadant om ordverifieringen, irriterande. Det verkar iofs som den inte bryr sig så mycket om att man ser alla bokstäverna (vilket ibland är stört omöjligt), bara man skriver något liknande. Men helt onödigt tycker jag också, jag har inte haft spam heller.

Jenny sa...

Oj vilken härlig triss!

Lotta sa...

Härliga Tigrar!! Tack för titt och kommentar hos mig! / Lotta

Sivinden sa...

Supre bilder!

KajsaLisa sa...

Fina smakprov, man blir frestad att åka dit och titta.

Anne-Marie / Grandmother sa...

Wow, vilka bilder, härliga! Visst är det märkligt med SpanskaVillan utanför Sundsvall, men det är just vad det är. En stuga byggd på 50-talet men i spansk stil, jättemysig!

Susjos sa...

Häftigt!
Dit vill jag oxå gå :)

sinneskatten sa...

Snyggt! och såna frön som jag sår får bara de med kreativa tankar!

Monica o Jacob sa...

Håller med det var riktigt läckert;-)
Haha vilken tur att jag skrev staketspjälor då;-)
Ha en skön söndagkväll;-)

Nett sa...

Fint trissat kan tänka mig att helheten är något alldeles extra :)

Pumita sa...

Vilka magiska bilder! Dem skulle jag gärna se live. Tack för tipset och grattis till en fin triss!

Nu ska jag genast kolla om jag har ordverifiering. Har inte haft det innan men det händer så mycket konstiga saker.

juanna sa...

Mycket elegant upprepning!!

Håller med om att den nya ordverifiering på blogger är kass. Ofta ser man inte vad det är för bokstäver. O blir det fel får man skriva om igen.

Raven sa...

Vilken snygg tavla och härlig upprepning

Anonym sa...

Det var en upprepning som hette duga. Krävde en del av betraktaren, men så läcker! Förstår att du gillade den på utställningen.
anna

Anonym sa...

Fin triss och sedan fastnade jag på din blogg. Trevligt att kika runt lite. Fusingkurs verkar ju spännande.

Annemor sa...

Vakkert, flott triss.
God søndag :-)

Joormen sa...

Helt sjukt häftigt kan tänka mig att den var magisk. Bra trissat.

Anita A sa...

Trodde det var stiliserade zebror men det är ju tigrar. Verkligen snyggt! Om jag kan ska jag gå på utställningen.

Anonym sa...

Tyckte att det såg ut som konst, men jag såg inte tigrarna förrän jag läste texten.

LEnaNorgren sa...

Fantastiska bilder och verkligheten måste ha varit magisk.....Tigrar är läckra djur!

Nilla sa...

Tigerhav! Wow vad läckert! gillar.
(Angående ordverifiering:http://tankebubblor.blogg.se/2012/january/captcha.html

Words# sa...

Super cool triple! Very nice work!!

Kerstin: sa...

Helt underbara bilder! Vilken otrolig konstnär.Förstår att det blev en favorit!

Ordverifieringen är borttagen hos mej nu. Såg ju att den var helt "bort-i-tok"

Marit Johansson sa...

Snygg målning och bra trissat, nog var det upprepning här!

Beppan sa...

Ljuvliga tigerbilder!! Kanontriss!!

Håller fullständigt med om denna ordverifiering. Jag blir vansinnig!!! Bort med eländet ni som har detta! Kommer det någon oönskad kommentar så är det fort gjort att ta bort den.
Att man dessutom inte kan kommentera i vissa bloggar är ju också frustrerande. För mig är det stört omöjligt att kommentera wordpressbloggar just nu.

Pysselfarmor sa...

Börjar med att säga att jag håller med dig om ordverifieringen - en jiddrans otyg!

Åh vilken målning...så roligt att jag har det besöket kvar!

just det du undrade vad det var för växt på min andra bild...har ingen aning alla bilderna tog jag i Thailand och det var ett ganska så stort blad i rabatten.

Anonym sa...

Kul och annorlunda triss.
Och jag håller med. Ord verifikationer är himla jobbiga.
Trevlig vecka!

Tinefis Skrivna Ord
(av nmån anledning kan jag inte kommentera på blogger bloggar när jag är inloggad med mitt wordpress konto)

Me and my dark secrets sa...

Härlig och fin triss!

llhertz sa...

Magisk bild, upprepning är bara förnamnet ;)Vårsalongen vill jag verkligen hinna med att åka upp på.
Håller fullkomligt med om ordverifieringen, själv är jag glad att Pysselfarmor hjälpte till att kolla att jag inte har någon :)

Barbro S sa...

Läcker tavla full av kraft, rörelse och upprepningar, förstås. Mycket fin triss:9.

Veronica sa...

Fullträff när det gäller temat, fint trissat! Håller med om ordverifieringen i Blogspot är ett otyg!!

Desirée sa...

Så kul triss!!

Jah Hollis sa...

Man får spana ett tag för att till fullo se alla upprepningarna. Fin triss.
Ja, jag kan säga det igen: den här typen av ordverifieringar är bara ett irritationsmoment.