Sidor

10 februari 2012

Middag med stort M


Med Martini Diavolo bjuder jag mina Mysiga tjejer välkomna.
Det är dags för temamiddag igen.
Ikväll är temat M.



Drinktilltugget serveras i Marimekkoskålar.
Oliver Med olika fyllningar.
MiniMix
Och Mina barns icke omtyckta snacks.



Mönstrad klädsel tror jag att vi har allesammans.



Värdinnegåvor i form av Mmmmarabous nya (med saltlakrits till skillnad från Fazer Lontoo Raes sötlakrits), MegaMuffinsformar Med Muminmamman och en MMMMMMMMMbok!



Middagen inleds med MatjesillsMacka.
Mörk öl i glaset.
Mönstrade tallrikar, Mönstrad duk.
Mörkblått.
Sedan blir det Mickes kotletter.



Trisslotter skrapas oavsett tema.
Det blir inga vidare bidrag till vår reskassa.
Jag vill ju få skrapa i teve!



Mandelmusslor med Mandelmassa i grädden
serveras med Mörk choklad och Mandelspån.



Kaffe, te och Mesimarja.
Nästa månads datum bokas och tema bestäms!

Mätt.

13 kommentarer:

Leena sa...

Mmmmmmm! En riktig mumsmiddag, och så kul ni har på era temakvällar!

Janicke sa...

Lyyysande, Stickan!

Susjos sa...

Mycket mumsigt på M !! :)

Öbon sa...

Mmmmmmmmmm!

Anonym sa...

Mycket mysigt måste jag säga..
Jag ska ha tjejträff idag med Indonesisk mat,,inte fel heller..
Ha du smakat på chokladen än?
Mia

Cari sa...

Hur smakar chokladen? Kan den bli en ersättning till Lontoo Rae som ju inte säljs på flygplatsen i Helsingfors längre?
(Har du förresten någon annan som kan leta efter chokladen? Vore intressant att veta om Fazer har slutat med den.)

Susie på Stjärnarve... sa...

Mysig middag, jättekul med ett tema!
Tyvärr bor ju mina väninnor i Stockholm och jag kan numera bara vara med på "Dvärg-träffarna" när jag tar mig dit. Vilket blir högst en gång år år normalt, men i år förmodligen inte alls. Lite trist faktiskt, hade varit festligt att introducera tema som idé!

Anni sa...

Jag är inte så förtjust i saltlakrits, så Lontoo Rae är oslagbar! Den säljs överallt i Finland, så Fazer har knappast slutat tillverka den.

Trots detta är hela saltlakritskakan slut. Konstigt va? :-D

Anonym sa...

Men vilken kul idé med temamiddagar! Kanske nåt att ta efter...
anna

Veronica sa...

Oj så mycket gott!!

Anonym sa...

Mmmmen där hade ju jag platsat:-)

Kram, Marléne

Pockethexan sa...

Grattis till Fototrissutnämn. det e du värd!
Även grattis till din utställn. på biblioteket det såg väldigt fint ut o som att det var nya saker som du gjort! Pågår den ännu o i så fall i vilket bibliotek är utställn.? Jag har nämligen en vän som är väldigt förtjust i fusing o skulle vilja se vad du har gjort o även om du har fler kurser på G. Du får gärna skriva en rad hos mig så att jag kan skicka henne vidare till dig!

Kramis från en Pockethexa som har varit lite risig ett tag o så har "min" dator kraschat så jag måste vänta tills dotterns e ledig som tex. nu när hon är ute på galej!

PS: Nu har jag svarat på din utmaning o jag tackar för dina svar för jag hade användning av dem på flera ställen när jag skulle svara!

Sara och Mr T sa...

Det var mycket gott på M där. :)
Och vilken trevlig idé med era tema-middagar :)