Sidor

04 februari 2012

EFIT - en välfylld lördag!


Nu gäller det att komma ihåg att fotografera,
idag är det mycket på gång!


08.00
Vaknar och vill gärna ligga kvar i sängen,
men måste duscha i god tid innan jag ska ut i kylan.
Bara att kliva upp!



09.00
Lilleman vaknade tidigare,
kreativiteten är i full gång på vardagsrumsgolvet!
Det ser ut som om något militärt byggs upp.



10.00
Jag har gjort islyktor med blå karamellfärg.
Hackar försiktigt ut den ofrusna mitten
och får blått vatten över halva köket.
Ställer ut dem i snön och gör två nya,
en röd och en grön.



11.00
Har tagit dotter och man och packade lådor
till ett bibliotek där jag ska ställa ut min glaskonst.
Nu gäller det att få till en hyfsad upphängning
på svarta, smutsiga och ganska instabila skärmar.
Det blir många ljuslampetter, de är lätta att hänga upp.
En gammal vän från Teknistiden överraskar med att dyka upp.
Jag blir så glad!



12.00
Allt är på plats och vernissaget kan börja.
Och jag har redan sålt 4 alster.
Vilken finfin start!



13.00
Dottern och maken har varit hemom och hämtat fler fat.
Det finns en tom glasvitrin som jag också kan använda mig av.
Lika bra att utnyttja den exponeringsmöjligheten!



14.00
Dottern tar bort fingeravtryck och snyggar till fat.
Flera vänner har dykt upp
och överraskat mig rejält!
Bäst är att de också känner varandra!



15.00
Biblioteket stänger för dagen.
Vi handlar mat och åker hemåt.
Nu hoppas jag att allt säljer sig självt,
utan mig!



16.00
Kaffe- och tesuget är stort.
Jag kastar mig över vattenkokaren
samtidigt som jag vrålar ner tonårssönerna
så att de tömmer diskmaskinen.


17.00
Dags att hoppa in i bilen igen.
Nu bär det av in mot stan.
Maken och jag firar 29 år tillsammans,
fast det dröjde många år tills vi gifte oss ...



18.00
På Texas Longhorn.
Middag.
Kött och öl.
Mums!



19.00
Dramatens lilla scen.
Vi sitter allra, allra längst fram.
Föreställningen kan börja!



20.00
Fortsatt teater.
Strindbergs Spöksonaten.
Häftigt. Poetiskt. Roligt.
Tragiskt.
Mycket, mycket bra!



21.00
Stureplan denna lördag är ganska öde.
Men så är det ju kallt.
Och för tidigt på kvällen.
Undrar vilket registreringsnummer taxin har?



22.00
Barnen har sett på Melodifestivalen.
Nu är teven vår.
Med ost och vin.
Vi vill ha olika glas till vinet ;-)



23.00
Ser en fransk film som väl inte är någon höjdare.
Ibland spelar det inte så stor roll.
Det blev en bra dag!

25 kommentarer:

Joakim sa...

Tittar förbi din fyllda dag :)

Lisbet sa...

Fin aktiv dag på gång!!!

Margaretha sa...

Vilken jättefin glaskonst. Har du verkligen gjort det själv? Imponerande i sånt fall.

Annika sa...

Vad coolt att färga isen när man ska göra islyktor
Sonen har sin händiga ådra från sin mamma ;-)

Jea sa...

Söt Mumin sängkläder. Fina is lyktor. Vacker glaskonst du gör.

Anonym sa...

Vilken härlig dag! Jättevacker glaskonst, förstår att den säljer bra. Grattis till 29 år, och 16 år som gifta idag, såg jag! :)

Kram Birgit

Annika sa...

Kikar in igen för att se resten av din dag. Grattis till 29 år tillsammans. JK och jag firar 10 år tillsammans den 23 feb.

Ariella sa...

Hej!
Kikar in på din efitdag lite i efterskott :-)

Anne-Lie sa...

Vilken härlig middag ni verkade vara på! En öl till den borde sitta som en smäck - eller hur Anni;-))
Fnissade lite när du sa Spöksonaten och tar två bilder utan en enda skådespelare - i min fantasi så kanske skådespelarna inte syntes med tanke på att spöken inte syns;-)) Kul och intensiv dag har du haft!

Anni sa...

Men Anne-Lie, det skulle inte falla mig in att ta bilder mitt under föreställning!

Birgit, vi gifte oss 16 år senare, så i april firar vi 13 år som gifta.

Karoleen sa...

Vilka fantastiska glaskonstverk du har skapat. Hoppas du får många besökare =)

Och va gott det såg ut att vara på Texas Longhorn.

Trevlig dag =)

Kattis sa...

Vilken fin dag du ser ut att ha haft! :)

Janicke sa...

Kram på dig och lycka till på Biblioteket resten av utställningen också.

Bokmoster sa...

Vilken händelserik dag! Tur du hann fota också :)

Therese Skoogh sa...

Vilken fantastisk dag! Och vad härligt att få fira 29 år. Jag gillar dessutom din översta post -bilder i triss! Fantastiskt!

Ha en god fortsättning!

På återseende,
Mvh Therese

Hanna sa...

Men åh, får börja med att gratulera er på 29-årsdagen! :D Mina föräldrar firar 30 år tillsammans senare i år! :) Men åh, vad häftigt med islyktorna! Heh,e det har jag adlrig tänkt på, att man kan färga dem i olika färger med karamellfärg. Kanske skulle prova det nån gång då. :P Kul att du fick lite sålt på vernissagen också! :D

Tinna sa...

Vilken dag! Vad mycket du hunnit med och vilka roliga saker sen. Gillar dina glasverk, önskar att jag bodde så jag kunde få se dem i verkligheten...

//Tinna

Jea sa...

Våra katter sätter inte sin tass ute när det är kallt och snö.

Anna sa...

Hej hej!

Åh så fint! Trodde det först var dottern och mannen, som du skulle packa ner i kartongerna! :D

Vekrar ha varit en bra lördag!

// Anna

Elin sa...

Åh så fina glaskreationerna är. Du verkar ha haft en dag fylld av inspirerande omgivning. Härligt att höra att du och maken har haft 29 år tillsammans. Det ger verkligen hopp om kärleken och det värmer att läsa om det. Jag önskar er många fler lyckliga år.

Nnika sa...

Åh, islyktor är så mysigt!
Kul att du sålde fyra alster så snabbt.. :-) Hoppas att du säljer allt som finns på biblioteket.. :-)
Mysig dag ni har haft!
kram

Anonym sa...

Grattis!! 29 var jeg i mange år, men nuh er jeg visst blitt eldre ;)
SÅ mye fin kunst du har laget, nydelige altså!!!
Travel dag for dere, men så koselig!!

Takk for titten :)

Klem Lena

Maria sa...

Gratulerar varmt till de 20 åren. Jag hoppas ni får många fina år till.

Vilken vacker konst du har gjort. Är det glas? Finns det någonstans man kan läsa mer om dina alster, blev himla nyfiken.

Mvh Maria

marlino sa...

Vilken fullspäckad men ack så rolig dag du ser ut att ha haft.
Grattis till lyckad utställning och till 29-årsdagen!

Maria sa...

Snurriga jag missade helt ordet glaskonst, men nu vet jag och ska titta vidare :)