Sidor

12 oktober 2015

EFIT - en bildhaltande oktoberdag


Nog har jag fotograferat mycket idag, men inte sjutton kom jag ihåg att det var EFIT, trots att jag tänkte på det när jag lade mig i natt. Jag har i alla fall lyckats samla ihop bilder från dagen som får bli min NEFIT (Nästan Ett Foto I Timmen).


09.30
Andra morgonen med väninnorna i Karlskrona.
Vi är lite trötta i håret och äter frukost länge.
De som bor på hotell är klara långt före oss.



11.00
Till sist har vi tagit oss ut på torget (Sveriges största!)
där de sitter i solen och väntar.
Dags för en promenad runt Stumholmen!



12.00
Vi är flera som blivit stormförtjusta i Karlskrona.
I vattnet, byggnaderna, kontrasterna.



14.30
Två åker i bilar till sina städer
men vi stockholmare är incheckade för flyget hem.



15.30
Perfekt fotograferingsväder!
Inflygningen över Stockholm är fantastisk!



16.30
Men så var ju inte min väska med hem.
Jag köar och köar.
Till sist visar det sig att den farit iväg till transit,
bagagepersonalen tyckte visst att den skulle få flyga längre.



17.30
Väl hemma har jag fått en gigantisk och
mycket vacker hibiskusblomma
av en rar trädgårdsvän.
Hm. Jag hade ju gärna fått ett skott också!



18.30
Det blir varma mackor till middag,
lite man-tager-vad-man-haver-principen.
Brie flyter ut väldigt, kan jag avslöja.



19.30
Så tittar jag på fredagens Idol och tycker att fel deltagare åkte ut.
Amanda och Simon är suveräna.



21.00
Och så avslutas kvällen med filmen om Monica Zetterlund.
Edda Magnason är storartad i rollen som Monica, tycker jag!

5 kommentarer:

Janicke sa...

NEFIT, fniss vilken bra idé när det kniper!
Ja, vilken helg. Och du orkar med att lägg in bilder också. Själv åt jag en god middag hemma, sen slocknade jag vid niotiden.
Tack för fina dagar och fina bilder ♥

Paula i pörtet sa...

Hej, så då träffas vi över Efit också, kul! Resande fot har jag inte varit på på länge, Karlskrona har jag aldrig varit i, hela södra Sverige är nästan som en vit fläck på kartan. Måste åtgärdas vad det lider. En träff med väninnor, det är livet. Simon och Anna.Sofia är mina favoriter, Magnus också.
Ha en fin höstvecka och tack för titten

Kattis sa...

Älskar Edda!

...och så var det ju det där med bagaget...

Susjos sa...

Snygga bilder! Å visst är filmen om Monica bra!!!!
Galet med ditt bagage!

Susjos sa...

PS. Missade Idol, så jag vet inte ännu vem som åkte ut, ska kolla in alla låtarna! DS