Sidor

13 november 2010

EFIT - en gråväderslördag



8.00
Vaknar, men ligger kvar i sängvärmen
och tar fram boken som Pockethexan skickat.
Maken serverar tebaljan.
Så skönt att inte behöva stressa upp!


9.00
Lilleman kommer och gosar.
Han var på disco igår kväll och har kvar
numreringen på handen.


10.00
Tar mig ur sängen och diskuterar med Lilleman om
vi inte kan slänga den där gamla småbarnstrumman.
Genast får jag lyssna på en liten konsert...


11.00
Mellangrabben är i full gång med munderingen inför morgondagens jippo.
Han behöver ett rödvitrandigt parti runt midjan 
och jag trodde att han skulle kunna låna syrrans halsduk - men pyttsan.
Ok - klipp vad du behöver från fleecefilten, säger jag.


12.00
Mask köpte jag på Butterick's igår,
bättre än att försöka få till en egen.
Inte dyr, men mycket användbar.


13.00
Är på konstföreningens årliga utlottning till medlemmarna.
Jag letar efter den ljuslampett de köpt av mig, men finner den inte.
Jag som ville se om någon vann den!


14.00
Här står den fina lilla keramikhunden jag vill vinna.
("Stina" av Cia Östberg)
Är inte speciellt intresserad av tavlorna, mer av konsthantverket.


15.00
Utlottningen är slut och jag vann ingenting.
Känner mig ungefär lika munter som snöhögen på parkeringen.
Lille söta hunden står kvar i sitt skåp, 
flera vinnare var inte på plats och får sina vinster från det som inte valts.
Tänk att ingen valde hunden.
Tänk att så många fula tavlor valdes.
Tur att smaken är olika!


16.00
Lilleman har väntat tålmodigt på att jag ska komma hem.
Eller var det godiset han väntade på?
Han mumsar och tittar på inspelade Idol.


17.00
Hör (och ser) att Johan Cruyff kommer till Fotbollsgalan. 
Kanske måste jag titta då?
Minns hans storhetstid.
Minns matchen på Råsunda 1974 när Holland vann med 5-1.
Jag var där.


18.00
Har en halv flaska Frankenvin kvar i kylen, passar bra att öppna nu!
Jag är väldigt förtjust i Franken, både trakten och vinet -
planerar en liten sommartripp dit (igen!).


19.00
Dagens middag för oss vuxna:
rostade kastanjer - så heta att det blir imma på linsen.
Har faktiskt inte ätit det på två år, så jag har längtat!


20.00
Nu tror jag att det blir högläge för fötterna resten av kvällen.
Jordgubbscheesecake och film.
Tack för idag, slut för idag!

10 kommentarer:

Cari sa...

Men vart hade din lampett tagit vägen? Frågade du?
Franken - var ligger det?
Jag tycker ändå att det låter som att du haft en mysig lördag.
Själv har jag varit på te-affären och köpt Kusmite i lösvikt (och ett par små burkar - med det gamla mönstret på).

Lisbet sa...

Jag hajade till då jag hörde att Cruyff ska delta i Fotbollsgalan, tänkte lika som du, borde se!

Vilken aktiv dag du haft! Ha en skön kväll med högläge för fötterna osv!

kram

Sirpa sa...

Tittat in på din efit-dag, ja det var en söt hund!

Erika Wilhelmsson sa...

Roligt att följa din dag :) Du vann ingenting på den utlottningen, men du kan gå in och tävla på min blogg och kanske vinna något roligt där :) Kram erika

Mimita sa...

Den kaken så kjempegod ut!

Syns også hunden var søt, dumt du ikke fikk den med hjem!

Anne-Lie sa...

Men riktigt så körd som snöhögen är du väl ändå inte?
Gillar avslutningen på din dag - försöker nu fixa till korten i mobilen men har svårt att få dem ur mobilen;-))

Annika sa...

vad synd att du inte vann något, jag tyckte också hunden var fin, även om jag gillar tavlor också

Pockethexan sa...

Vilken kulturell dag du har haft som började med god literatur, musikkonsert o en konstutställning för att inte tala om den kulinariska avslutningen, bara att gratulera! <;)

Men jag har fundrat på hur man äter kastanjer o hur de smakar, som varma nötter?

Kramis!
<:D

leila sa...

nu blev jag sugen på att prova kastanjer någon gång. jag har aldrig smakat det. kul att se din dag. ha det gott/leila

Janicke sa...

Ja tänk så olika vi ser på konst. För mig är hunden död, ett avhugget huvud. Brr.