Sidor

26 november 2010

EFIT - lite haltande dokumentering


8.30
När jag lämnat Lilleman på skolan
och handlat mat, sitter hon och väntar.
Koltrasthonan.
Bara att kasta ut en näve russin till henne.


9.30
Dottern gör sig en kopp varm choklad.
Frågar om hon får vispa grädde till.
Klart att hon får.


10.30
Jag har köpt plommon, sköljer dem och passar på att fotografera lite.


11.30
Köpte Måns julskiva också, specialpris på Ica.
Provlyssnar och konstaterar
att den inte är värd pengarna.


12.30
Barnen ska få pannkakor till middag.
Jag kokar sylt på frusna bär.


Större delen av dagen tillbringar jag i ateljén.


17.30
Gräddar pannkakor och plättar till de barn som ska äta hemma.
Maken är på julbord.
Äldste sonen och jag ska in till stan.


19.00
Vi är på plats.
Grabben får en focaccia i TV-husets café.


20.00
Snart drar inspelningen igång.
Vi vet inte vilka artisterna är, det blir alltid en överraskning.


22.30
Huvudinspelningen är klar och det har varit helt underbart.
Två karlar med krut i stämbanden,
en superduktig tjej och en liten småtjurig gubbe.
Jag är lycklig. Grabben också.

Så småningom är kompletteringsinspelningarna klara 
och vi tar buss/tåg/buss hem.
Strax efter midnatt är vi hemma
och kikar igenom grabbens läxa till fredagen.

9 kommentarer:

Elisa Day sa...

Vilken händelserik dag! Och vilken vacker atelje du har. Kram

Anonym sa...

Du skriver att ibland är ord överflödiga.
Håller med.
Ofta kan jag inte ens kommentera dina inlägg då de är så vackra.

Tack för att du är du.

Anne-Lie sa...

Fast jag inte gillar pannkakor blir jag sugen på det när jag ser ditt inlägg!

Micke sa...

Det var inte mycket avslöjande där inte vilka det gällde! ;)

Petra sa...

Vilken härlig bild på din Atelje!
Kul att vara med på inspelningen :)

Birgitta sa...

Vad mycket du hunnit med under en dag. Fina pepparkakor du bakat också. Vad bra att du tänker på koltrasthonan - det behövs i vinterkylan.
Ha en skön första advent.
Kram Birgitta

Pockethexan sa...

Vilken mysig dag med en massa god mat som vanligt... för att inte prata om min favorit pepparkaka från förr, amöban den e min! <;p

Måste bara säga vad mycket saker du har hunnit med på din keramikkurs jag hann nog med en 1/3av vad du har gjort o då var jag ändå ung o frisk!
Åh vad fint det blir o så himla läckert med stjärn/blom-girlangen, är det eget påhitt el. är det något som läraren har kommit på?

Kramis!o så hoppas jag att du kommer till Kulturbloggar-
prisutdeln. i morg. men det kanske du inte gör?!
<;D

lillamoren sa...

Så fine farger! Så ut som en fin dag hos deg. Pannekakenee ser knallgode ut!!

Petra sa...

Nej, jag missade helt att det var EFIT. Så får vara med nästa gång istället... Får skriva upp det i kalendern! :)

Ja, jag har god hjälp av psykolog, läkare, dagsjukvård och arbetsträning. Och så medicin såklart... men det är jobbigt ibland.

Kram