Sidor

14 november 2010

Fototriss - festligt

Festligt?
En sådan här dag när jag känner mig totalt antifestlig.
Höstgrå november med snörester.
Och inga tillräckligt festliga bilder i arkiven.
Eller.
Jag orkar inte leta.
Men!
Man har inte festligare än man gör sig.
Festligt kan vara ett nytt smycke.
Festligt kan vara att göra någon glad.
Festligt kan vara att vinna en julklapp.
Till sig själv eller någon annan.
Festligt är faktiskt också att kunna tillverka dessa skapelser...


Ett julrött hängsmycke.


Ett par Anni-blå manschettknappar.
Manschettknappar - det är väl festligt på riktigt!!!???


Ett par guldglittriga örhängen.

Vill du vinna något av detta? 
Skriv i så fall vad du vill vinna i din kommentar. 
Länkar du i din blogg får du en extra lott.
Dragning sker kl 19 den 5 december.

Se - det var väl festligt?

Tillägg eftersom flera undrar:
jomenvisst, länka på Facebook om du inte har blogg!

Tillägg 5/12: Lilleman hjälpte mig att dra vinnarna av glassmyckena.
Leena vann hängsmycket!
Ulla vann manschettknapparna!
Ingvor vann örhängena!
Stort grattis alla tre!

44 kommentarer:

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Oj, vad fint! Särskilt örhängena!!

Anne-Lie sa...

Nog var detta festligt alltid! Vinner nog gärna ett halsband;-))

Ninne sa...

Verkligen 100festligt. Jag vill gärna vinna örhänge, men de skulle ju varit blå-- Nej jag tar halsbandet istället.
Ska länka dej i min blogg.
Jag har ju precis vunnit så nu har jag fått "blodad tand"
Kram Ninne

Anonym sa...

Fantastiskt festligt Anni!! Om jag skulle vinna så skulle jag vilja att min "L" fick manchettknapparna som tack för allt han gör för mig. Kram!

Pockethexan sa...

Vad festligt att vi båda två har konst idag på våra trissar!<;p

Men ja vad festlig att få vara med i din utlottning, jag tycker väldigt mycket om de röda hängsmycket, skulle passa väldigt bra till mitt röda danska blod!

Självklart länkar jag till dig hos mig, men inte festligt att finnarna gör ett andra mål på kronorna...<;(

Kramis!
<;D

Pockethexan sa...

Hm, lustigt att du valde ut smyckena med de tre färgerna, medvetet val...?!

DIF4EVER!!!
<3

<;p

Anni sa...

Måste ha varit mitt undermedvetna, Hexan...
;-)

Ulla PE sa...

Jag ska också vara osjälvisk och önska något till någon annan: min stilige son skulle bli ursnygg i manschettknapparna.

Anonym sa...

Detta var ju dagens festligaste festivitas. Skulle gärna vilja vara osjälvisk som Ulla, men jag är betagen av de sköna guldiga örhängen..så..

kram från Jette

Anonym sa...

Allt var jättefin... Men måste jag välja en skulle jag gärna vinna de fina örhängena=)

Kram Nina

Pernilla sa...

Så vackra och häftiga dina smycken är. Jag har alltid varit svag för de röda halsbanden. Ett sådant skulle lysa upp tillvaron för en vinterhatare.

Jag har ingen blogg,men det duger kanske att länka till facebook?

Anonym sa...

Jättefina smycken,,och jag länkar givetvis om de ger mig en chans att vinna.Jag brukar dock inte ha någon tur, men om jag mot förmodan,,ja då skulle halsbandet vara läckert till svart topp.
MiaE
PS:Örhänge var fina också.DS

LEna Nrgren sa...

JA där lyckades du verkligen vända det gråtrista novembersunket till något verkligt festligt och dessutom kan man vinna!!!!Festligt i flera dimensioner...jag som alltid spanar efter örhängen vinner gärna dom guldglittriga festkulorna!!!!

Unknown sa...

Gärna de vackra glittriga öronsmyckena...mmm

Birgitta - foto CHIP sa...

Festligt och glittrigt - häftigt!

http://foto.rudenius.se/post/2010/11/14/Fototrisse28093Festligt.aspx

Gunilla - PixelCat sa...

Hänget är ju superfint! Det skulle jag vilja vinna!
(Jag och min allra bästa vän - den syster jag inte har - är varandras kopior förutom att hon alltid väljer blått och jag alltid rött. Vi kan gå på en klädaffär, komma ifrån varandra, mötas igen en stund senare med exakt samma plagg i handen, hon i blått och jag i rött...)

mammi sa...

Vill gärna va med om utlottningen,kan inte minnas att jag nån gång haft tur i lotteri. Kör nog på hängsmycket,
Fina bilder i alla fall.
Ha det gott

Jag vill jag kan... sa...

Vilka fantastiska smycken! Hittade hit via Livet innan liten... Älskar örhängena!

Anonym sa...

Häftigt! Härlig tolkning av veckans tema.

Anonym sa...

En gång, för många år sedan, stannade jag till vid en marknad i Covent Garden, London. Där stod designers och sålde utav sina egna handgjorda smycken. Naturligtvis fastnade jag för ett blått smycke, havsblått,med en gnutta silver inuti. Jag förlorade det någonstans utmed vägen. Ditt röda halssmycke påminner om detta smycke, dessutom matchar det min röda matta och min alldeles egna tavla med Audrey Hepburns röda läppar. Det skulle jag gärna vilja ha i min ägo, och naturligvis röstar jag på det som favorit bland din triss//

Pialotta sa...

Härliga smycken så himla festliga..:) Ibland är det så att man faktiskt inte har en susning och gitter inte.. men så kommer orken tillbaka.. idag har jag inte haft tid förrän nu i kväll.. varit på Dop, tog massor med festliga bilder, MEN något gick snett.. intällningarna var rent åt skogarna så det blev inget bra alls.. tur det fanns fler än jag med kamera:)

Barbro sa...

Jättefin blogg du har och verkligen fina festliga smycken du visar upp här.
Jag är gärna med i utlottningen av de guldglittriga örhängena.
Med eller utan dem så länkar jag din blogg på direkten.

Susjos sa...

Oj så fint!!! Klart jag är på!
Här ska länkas ;)
Jag är mycket förtjust i de glittriga örhängena ;)

Öbon sa...

Vackert!

Gillar liksom Susjos örhängena ;-)

Gudrun sa...

Men oj! Nu blev jag överraskad. Tänk att hamna mitt i en tävling. :)
Vackra blå manchett knappar till min älskade skulle inte vara dumt.
Fina saker i glas gör du.

Önskar dig en fin dag.
Kram

Janicke sa...

Mmm ... längtar fortfarande efter rött! Så hängsmycket skulle passa mig.

De fina manschettknapparna fick mig att minnas min damiga ungdomstid när jag hade flera sidenblusar med krage och manschetter, det var då det ... Jag blir nästan sugen igen när jag ser dina fina knappar!

Anonym sa...

Älskar tävlingar som sagt.
OM det är jag som blir den lycklige skulle jag välja
det röda halsbandet.
Jag använder rött varje gång jag vill pigga upp mig eller någon annan av olika anledningar.
Rött ger energi!!!
Hälsar
Lena Idbrant
utan blogg

pinglan sa...

Tänk ett par vackra guldglittrande örhängen att lysa upp ruskvädret med!det skulle jag vilja ha! har tyvärr ingen egen blogg att länka till. kanske det duger med FB?

Barbro sa...

Väljer mellan örhängen och halssmycket - gillar båda.

Men det får bli hängsmycket och dess mustiga färg!

Gunilla sa...

Hej.
Nu vaf det ett bra tag sedan jag kikade in hos dig. Och hamnar mitt i en utlottning.

Såklart vill jag prova lyckan.
Om jag har turen att vinna skulle jag välja örhängena för de är så fina.
Länkar ochså.

Hoppas på en riktig tur.

Gunilla

Flisan sa...

Fina örhängen är gärna med och tävlar.
jag gillade dina kort på ekorren jättesöt
mvh
gustafsson.yvonne@telia.com

Anonym sa...

Vaddå välja?????!!!!!...och hur lätt skulle det vara på en skala då, menar Du?? Nä, girig som JAG är, så vill jag naturligtvis ha ALLT det vackra!!!...♥

Men ok då...det röda vackra halsbandet!...eller föresten,de guldigt vackra örhängena!...eller kanske de vackra Anniblå....ok, ok...först ska jag försöka länka hit på FB och sedan rättar jag väl in mig i ledet och väljer EN sak då och det blir...hmmm....svårt val...det vackra röda!

Ha en härligt BRA tisdag!

KRAM! ♥

Annika F

emsa sa...

Åhh hörde ett rykte om underbar utlottning av Annismycken!! WOW!!
Önska drömma om vinst...blått är flott men har ju redan köpit, hihi, gult är ful(näe skojjar bara men RÖTT är sött och mitt habegär väcktes genast av det fina röda som jag valde.... Jag ska försöka länka från FB!
Ha det underbart Du fina!!

Cosi sa...

God morgon i västerled!


Snygga smycken!!!! Guldglitterörhängena, de är i min smak Anni!

Puss å kram från Cosi i Åbo!

Ingvor sa...

Åh så mycket vackert! Särskilt örhängerna :-)
Sitter länge och bara tittar. Läckert!

Anonym sa...

Klart att även jag vill ha en chans att vinna - men jag vet ju av erfarenhet att ... / Hedwig

Mona sa...

Så vackra smycken! Klart jag vill vara med. Skulle gärna vilja vinna halsbandet. Jag har redan länkat dig sedan tidigare.

Artista sa...

Då är det festligt att du just gjorde mig glad! Vilka vackra smycken! Visa fler bilder på sånt du gjort. Det är alltid roligt! Visst ligger ditt röda vackra hus inbäddat i snö idag?
Kram!

Leena sa...

Först nu fick jag syn på din fina lotteri! Så fina smycken, allihopa, men allra helst skulle jag vilja vinna det eldiga halssmycket. Jag länkar på min blogg också och så håller jag tummarna riktigt hårt!

Sara och Mr T sa...

Oh så fint!
Klart jag vill vara med och vinna, alla tre gärna. ;)
Men måste jag välja kör jag på... örhängena. Superfina!

Klart jag länkar i min blogg. ;)

Kramen Sara

Inge sa...

Vill gärna delta i din helfestliga utlottning. Två lotter, tack, har länkat i högra sidpanelen i min blogg: http://nallepuh.blogspot.com/

Razzy sa...

Mmmmmmm, ett par manchettknappar att ge till min älskade goa i julklapp vore härligt :)

Puss du goa ♥

Agneta sa...

Alla smycken är så väldigt fina...
önskar så att örhängena blir mina.
Kram Anni och TACK för senast

Elisabeth sa...

Jättefina smycket. Upprepar mig, men du får gärna visa mer av dem.