Sidor

24 november 2010

Ordlös onsdag - vintage

13 kommentarer:

LissenTo sa...

Wow vilket fint skåp.

Ha en skön onsdag.//Lissen

Rantamor sa...

Härligt. Snickarglädjen var stor innan Kamprad blev uppfunnen =)

Ha en finfin dag.

Pialotta sa...

Håller med Rantamor.. Kamprad:)
Men visst är de vackra de gamla, slitna möblerna.. har en del uppe på vinden oxså, men dit vågar jag inte gå ensam.. mörkt o räligt:(
Ha de.. gott.

Anni sa...

Uppifrån o ner:

dotterns skrivbord, inköpt på Kulturskolans instrumentförråd i fjol

makens skrivbord, inköpt på annons för 20 år sedan

mitt skrivbord, har stått i min farfars kontor i hans cykel- och sportaffär i Karlskoga

min extrahurts, svärfars gamla kontorshurts, nu med annat innehåll i lådorna - men etiketterna får självklart sitta kvar!

Cari sa...

Oj, så dum jag känner mig. Fattade inte att det var 4 olika skrivbord.
Men fina är de.

Ingrid sa...

Så läckert Annie!
Jag har också ett sånt där gammalt skrivbord där jag har min PC. Du skulle bara se hur det ser ut efter att jag moderniserat det för att göra det bekvämt för mig!

Mittenlådan har jag tagit bort och lagt dit en skiva där jag har tangentbordet och andra lådan uppifrån på höger sida är utdragen och där har jag en skiva där musen är placerad.

Men ingenting är förstört och det är lätt att återställa skrivbordet till originalutseende.

Kram och tack för ditt besök hos mig!

Monica o Jacob sa...

Här var det vintage och snickarglädje för hela slanten, vilket arbete dom la ner på möblerna förr i tiden snyggt.
Det är en kompost men som du förstår blir det inte mycket att kompostera med 4 Schäfrar i
huset;-)

Bitten sa...

Härlig gammal möbel!

Rimkogeren sa...

Tak for din dejlige kommentar :-)
Hvor er det smukt. Er det dit, og hvor har det sået.

Sinna sa...

Vilket underbart gamlat bord :-)
Sinna

Misswhatsit sa...

Ett underbart snickeriarbete! Fina bilder.
Ha det gott!

Pysselfarmor sa...

Vilka fina grejer här...och du...tänk vilka minnen de väcker hos dig/er.

sinneskatten sa...

Vintage när det är som bäst!