Sidor

21 november 2010

Fototriss - en resa

Jag står på en strand
Ser vågorna komma och gå
Låter dem svepa över mina fötter
Sanden kittlar mellan tårna
Hälarna sjunker allt djupare ner




Vågen som sveper över mina fötter
Snöflingan som smälter på barnets tunga
Tåren som rinner nedför din kind
Svettpärlan i joggarens panna
Isen i mataffärens frysdisk
Ångan från mitt varma te
Daggen i spindelns nät






Alla är de droppar från samma källa
Alla är de droppar från samma hav
Alla är de på väg mellan förr och sedan




Vi är bara en mellanstation på resan

25 kommentarer:

Pumita sa...

Jag blir rörd och berörd. Röstar på dig om du blir utvald bland de 10. :)

Axart sa...

Jag blir rörd av dina ord och vackra bilder. snyggt jobbat:)

AX

Leena sa...

Så fint! Både orden och bilderna ... Det är ju så, även om inte jag hade kunnat uttrycka mig lika träffande. Och bilderna är ju verkligen så fina ...

Unknown sa...

Vackra ord och fina bilder, som blev till ett härlig bidrag till Fototriss!
Tack för kommentaren hos mig och ha en bra vecka! /SA

ormbunke sa...

En riktig poetisk resa med fina ord och bilder.Tänkvärda ord. Ha de gott. Anita

SoF/Blindstyre.se sa...

Så poetiskt och fint Anni!

Tack för att du tittade in och tog dig tid att lämna en kommentar hos mig. :)

Önskar dig en bra vecka!

BP sa...

Oj,oj, oj vilket underbart inlägg. "Enkla", talande bilder med en helt underbar text! Du är en min triss-favon den här veckan Anni:-)

Anne-Lie sa...

Så poetisk du är!

@Spisat sa...

Haha, jag förstår din chokladchock :) Grattis måste jag säga och för att hålla sig till ämnet - strålande triss!

Pierre sa...

Fin triss med en fin historia. Ha en trevlig kväll!

Pialotta sa...

En resa i poesins tecken med porlande vatten runtom dina fötter.. så himla varmt och mysigt skrivit.. finemang och Love:)

Elisabeth sa...

Bra bilder och djupt tänkande på grunt vatten!

Gunsside sa...

For en hyggelig - flott reise
Fine bilder ;))

Elisa Day sa...

Underbart! Inte bra för mig med ständig resfeber och längtan. Kram

Camilla (Rantis) sa...

underbara, enkla bilder med en vacker text....

Birgitta sa...

Så fina bilder och texter. Grattis till all choklad. Gillar verkligen din blå header som möter mej på din sida.
Visst är det något visst med trasmattor. Har fållat och gjort klart mattan idag och fotar den i morron. Här är vitt av snö och ganska kallt ute.
Kram Birgitta

Mikabella sa...

En lisa för själen.

Vackert.

Elisabeth sa...

Hej Anni, tack för din kommentar hos mig. Jag skrev här ovan och vet inte vad som hänt med min länk. Testar därför på nytt och hoppas på bättre tur

Anonym sa...

Så fint!

cissi sa...

Fint! Om jag hade en skrivare skulle jag skriva ut allt och spara i en ram! :)

B i r g i t t a sa...

Bravo! Det kändes precis som jag var med på din resa här och fötterna borrade sig ner i sanden :)
http://fotochip.blogspot.com/search/label/Fototriss

Barnens Hjältar sa...

Mysiga bilder :-)

Vicky M sa...

kul ide! jag har också ett bidrag :) http://vicktoriamurawska.blogspot.com/2010/11/en-resa.html

emsa sa...

Herreminda så fint Anni! Åhh jaf fixar inte idag lipar lite!!
puss o karm

Håkan sa...

Sv: Tack för din kommentar på min fototriss på temat resa. Alla bilder är från Malaysia. Den med berget är från Malaysiska delen av Borneo och sysostasien högsta berg på 4095m.